A légitársaságok nyeresége most komoly kihívásokkal néz szembe, mivel egy újabb aggasztó előrejelzés érkezett, amely borongós jövőt fest a szektorra.


Globálisan a légitársaságok nyeresége 2025-ben várhatóan alacsonyabb lesz, mint arra korábban számítani lehetett, elsősorban a kereskedelmi feszültségek és a fogyasztói hangulat gyengülése miatt - számolt be a Bloomberg.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) hétfői közleménye szerint az új, 36 milliárd dolláros előrejelzés alacsonyabb a tavaly decemberben kiadott 36,6 milliárd dolláros célnál. Ez 3,7%-os profitmarzsnak felel meg a körülbelül 979 milliárd dolláros iparági bevétel alapján, amely szintén módosult a decemberi célhoz képest.

2025 első fele jelentős bizonytalanságokat hozott a globális piacokra

- nyilatkozta Willie Walsh, az IATA vezérigazgatója. Hozzátette, hogy az iparág számára kedvező fejlemény, hogy az olajárak csökkenése révén a légitársaságok legfőbb költsége, az üzemanyagár, jelentős mértékben mérséklődik.

Különösen az amerikai légitársaságok kényszerültek várakozásaik visszafogására az elmúlt hetekben, miután az árérzékeny utasok újragondolták utazási terveiket, és néhány nagy visszhangot kiváltó baleset is visszavetette a foglalásokat.

Március hónapban a Delta Air Lines módosította első negyedéves nyereség-előrejelzését, és egyúttal a bevételnövekedésre és az operatív marzsra vonatkozó várakozásait is lefelé korrigálta.

Walsh ennek ellenére bizakodóan nyilatkozott egy interjú során, hangsúlyozva, hogy a növekedést gátló tényezők csupán "átmeneti jellegűek".

Az iparág növekedésére gyakorolt hatásuk nem lesz tartós. A repülési kereslet továbbra is dinamikus és stabil marad.

- mondta, majd egy pillanatra megállt, mintha a szavak súlyát mérlegelné.

Tavaly az iparág összesen 32,4 milliárd dolláros nyereséget ért el 3,4%-os profitmarzs mellett. Walsh szerint a jövedelmezőség továbbra is "papírvékony", kiemelve, hogy a légitársaságok céljai sebezhetők a gazdasági fejlemények és a változó fogyasztói hangulat miatt.

Az észak-amerikai piac várhatóan a legnagyobb profitot fogja termelni, elérve a 12,7 milliárd dollárt, amit Európa követ a sorban. A Közel-Kelet, ahol olyan neves légitársaságok működnek, mint az Emirates és a Qatar Airways, a legmagasabb egy utasra jutó profitot könyvelheti el. Ugyanakkor a régióban a kapacitások korlátozottak, mivel az új repülőgépek leszállítása késlekedik.

Related posts