Vége az "egyet vásárol, kettőt kap" promócióknak: új szabályozás lépett életbe a boltokban.
Angliában folyamatosan növekszik az elhízott vagy túlsúlyos emberek száma, így a hatóságok szigorú intézkedéseket hoznak az egészségtelen élelmiszerekre vonatkozó akciók korlátozása érdekében.
Angliában betiltották az "egyet fizet, kettőt kap" típusú akciókat az egészségtelen ételekre és italokra. A kormány szerint ez az intézkedés kulcsfontosságú lépés az elhízás, különösen a gyermekkori elhízás elleni harcban - számol be róla az Express.
A tilalom a szupermarketekre, a nagyobb boltokra és az online kiskereskedőkre is vonatkozik. Részletesen meghatározták, milyen élelmiszerek számítanak egészségtelennek, ide tartoznak például a cukros üdítők, a chipsek, az édességek, a sütemények és a csokik.
A rendelkezés nem fogja korlátozni az egyszerű árcsökkentéseket, hanem kizárólag az egyéb promóciós ajánlatokra vonatkozik.
Azokat az ajánlatokat tiltja, amelyek több egészségtelen élelmiszer vásárlására ösztönöznek, például amikor két azonos termék megvétele után a harmadikat ingyen adják.
Emellett bizonyos innivalókat nem lehet az éttermekben és kávézókban ingyenes újratöltéssel reklámozni.
A döntés mögött az a megdöbbentő tény húzódik, hogy az elhízás mértéke az utóbbi években drámai módon nőtt az Egyesült Királyság területén. A legújabb statisztikák alapján Angliában a felnőttek közel 64,5 százaléka küzd túlsúllyal vagy elhízással, míg az általános iskola befejezésekor már minden ötödik gyermek elhízottként van nyilvántartva.
Az Egyesült Királyságban október 1-jén életbe lépett egy új szabályozás, amely az akciókra vonatkozó korlátozásokat tartalmazza. Ezt követően januárban egy újabb intézkedés lép életbe: a tévés reklámokban 21 óra előtt tilos lesz egészségtelen élelmiszerek hirdetése, míg online platformokon egyáltalán nem lesz lehetőség ilyen termékek reklámozására.




