A világ legnagyobb autópiaca válságos irányba halad? Néhányan már az összeomlás rémével néznek szembe.

A kínai autópiac jelenlegi helyzete egyszerre lenyűgöző és aggasztó. Miközben a világ legnagyobb autópiacán az elektromos járművek forradalma zajlik, és egyre több hazai gyártó lép be a globális piacra, a háttérben komoly problémák bontakoznak ki. Az árharc újabb szakasza nem csupán az iparági profitokat csökkenti, hanem az egész ellátási láncot megingatja, miközben egyre több figyelmeztető jel utal arra, hogy strukturális válság is fenyeget. A brutális túlkapacitás, a fenntarthatatlan árverseny és a mesterségesen gerjesztett eladások olyan aggasztó párhuzamokat mutatnak, amelyek az ingatlanpiac válságának szellemére emlékeztetnek.
Nem túlzás azt állítani, hogy Kína jelenleg a világ legizgalmasabb autópiaca. Eleve a világ legnagyobb autópiacáról van szó, ahol az elektrifikáció messze meghaladja azt a szintet, amit a világ többi nagy autópiacán látunk, és természetesen nem szabad megfeledkezni azokról a gyártókról sem, amelyek egyre erősebb jelenlétet építenek ki immáron Kínán kívül is. De a legizgalmasabb aspektusa a kínai autópiacnak mégiscsak
az árháború.
A Portfolio korábbi beszámolója alapján a BYD legutóbbi, akár 34 százalékos árcsökkentései újabb impulzusokat adtak az autópiaci árháborúnak. Azóta eltelt hetek során viszont olyan adatok kerültek napvilágra, amelyek nem csupán az iparági konszolidáció jeleit mutatják, hanem sokkal mélyebb és összetettebb problémákra is rávilágítanak.