Fantasztikus lehetőség! Egy rendkívül ritka Porsche 959 keresi új tulajdonosát. Ne hagyd ki ezt az egyedülálló autót, amely a sportautók világának igazi gyöngyszeme!


Az 1987-ben bemutatott F40 a Ferrari történetének egy különleges állomása, hiszen ez volt az utolsó modell, amely Enzo Ferrari, a cég alapítójának áldását kapta. Az F40 nem csupán egy autó, hanem egy igazi legenda, amely a sportautók világában mérföldkőnek számít.

Ez a 478 lóerős, 2,9 literes biturbó V8-as motorral felvértezett autó valódi különlegesség, hiszen mindössze 4,8 másodperc alatt képes elérni a 0-ról 100 km/h sebességet, és a végsebessége eléri a 313 km/h-t. A hátsókerék-hajtású modellből mindössze 1311 példány készült 1992-ig, ami még inkább növeli a ritkaságát és vonzerejét.

Az F40 még mindig jóval elterjedtebb, mint közvetlen versenytársa, a Porsche 959, amelyből mindössze 292 példány készült 1987 és 1988 között.

Egy különleges darab került eladóvá: egy 1988 áprilisi gyártású, Franciaországban forgalomba helyezett autó, amely ezüstmetál fényezésével és elegáns fekete bőrbelsőjével azonnal magára vonja a figyelmet. Most az Egyesült Államokban várja új gazdáját.

A 2-2,5 millió dolláros, azaz körülbelül 690-860 millió forintos értéket képviselő, kiváló állapotban lévő sportkocsi eddig mindössze kevesebb mint 24 ezer kilométert futott.

A típus újkori ára körülbelül 225 ezer dollár volt, azonban a gyártás költségei egyes esetekben elérték a 450 ezer dollárt is. Ezáltal az előállítás szempontjából veszteségesnek bizonyult.

Az augusztus közepén, egy kaliforniai árverés feszültséggel teli légkörében kalapács alá került egy különleges autó, amely a Canepa tuning keze alatt született újjá. Ez a jármű nem csupán a 600 lóerős teljesítményével hívja fel magára a figyelmet, hanem az egyedi sportfutóművével is, amely garantálja a páratlan vezetési élményt.

A 2,85 literes léghűtéses 6 hengeres biturbó boxermotor gyári állapotában 6500-as fordulatszámon 450 lóerős teljesítményt ad le, ami mellé 5500-tól lehívható 500 Nm-es csúcsnyomaték társul.

A hatfokozatú kézi váltós és összkerékhajtású 80-as évekbeli szupersportkocsi 3,7 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, ami még mai mércével mérve is igen komoly produkciónak tekinthető.

Az 1,45 tonnás Porsche 959 13,3 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 200-ra, és a német autópályákon adott esetben akár 317 km/h-val is lehet száguldani vele.

Related posts