Őrültnek tartották, amikor egyetlen alkalommal 239 autót vásárolt, de most végre felfedte, mennyit keresett ezzel az extravagáns döntéssel.


Charles Fawcett merész döntést hozott, amikor megalapította saját vállalkozását, hiszen az utolsó Land Rover Defender modellekre csapott le. Ezeket a ritka darabokat aztán egyedi átalakításokkal látta el, így értékesítve őket jócskán nyereséggel.

A Twisted Automotive neve már ismerős az angol Land Rover Defender rajongóinak körében, hiszen a cég a brit terepjáró-legenda átalakítására szakosodott. Az alapítója azonban egy egészen elképesztő rizikós húzással tette fel a céget a térképre: egyetlen tételben felvásárolt 240 vadonatúj Defendert. Most pedig elárulta, mennyire fizetődött ki ez a merész húzás

Történetünk 2015-ben kezdődik, amikor Charles Fawcett felvásárolt nem kevesebb, mint 239 darab Land Rover Defendert, és egy "titkos" bunkerben raktározta el őket.

Az ötlet egyszerre tűnt rendkívül egyszerűnek és szinte zsenialitásnak, azonban a mögötte rejlő kockázatok elképesztőek voltak. A döntése az volt, hogy több mint 3,35 milliárd forintot (akkori árfolyamon körülbelül 10 millió dollárt) fektet be, hogy megszerezze ezeket a vadonatúj Defendereket, amelyeket éppen most vontak ki a gyártásból. A célja az volt, hogy ezeket egyedi módon átépítve értékesítse a jövőben.

Az autókat közvetlenül a Land Rovertől szerezte be, és a jó üzlet érdekében két dologra épített. Először is, a hatalmas darabszámra (240 jármű) alapozva komoly alkupozícióba került. Másodszor, egy olyan modellre csapott le, amelynek gyártását éppen akkor fejezték be. Fawcett elmondása szerint 14,8 százalékos kedvezményt sikerült kialkudnia, ami azt jelentette, hogy járművenként közel 3,35 millió forinttal kevesebbet fizetett a listaárhoz képest.

A Twisted Automotive első éveiben az átalakított autók ára körülbelül 30-35 millió forint volt. Bár a haszonkulcs már akkor is kedvezőnek számított, nem volt túlzásba vitel, hiszen a cég még csak a hírnevének megalapozásával foglalkozott. Azóta azonban jelentős változásokon mentek keresztül: a speciális Land Roverek ára mára 80-140 millió forint között mozog, a kivitel függvényében. Ez a növekedés jól tükrözi a cég fejlődését és a piaci igények változását.

"Ami a történetből gyakran kimarad, az az, hogy minden egyes autóba 1500 munkaórát fektetünk. Ez 1500 órányi munka, olyan alkatrészek és eljárások felhasználásával, amelyeket 25 év alatt fejlesztettünk ki" - nyilatkozta Fawcett a LADbible-nek.

Ez a kivételes szakértelem és a részletekre való gondos figyelem indokolja a prémium árcédulát, de nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy ez egy hatalmas kockázatot jelentett. Végső soron olyasmit alkotunk, amire valójában senkinek nincs feltétlenül szüksége, mégis óriási vágyat kelt iránta. Ez a járműkészlet tette lehetővé, hogy a vállalkozás a gyártás befejezése óta eltelt kilenc évben folyamatosan növekedjen, és ebben az időszakban a bevételeink jelentősen meghaladták az 50 millió fontot.

A LADbible jelentése alapján 2015 és 2024 között a vállalat bevétele meghaladta a 21,775 milliárd forintot, és a tulajdonos egy-egy autóért a vételár tízszeresét kérheti. A Twisted tájékoztatása szerint csupán 21 vagy 22 Defender maradt a készletben, és miután ezek elkelnek, további példányok nem fognak érkezni. Ezért, aki egy szinte új, a gyártósorról frissen legurult, minden részletében átalakított Defenderre vágyik, annak érdemes gyorsan leadnia a rendelését.

És hogy mit hoz a jövő? Az alapító a jelek szerint annyira beletanult a receptbe, hogy most komolyan fontolgatja ugyanezen üzleti modell alkalmazását - csak ezúttal hajókkal.

Related posts