Pávák, múmiák, kígyószerű szerpentinek és egy V8-as motor dübörgése: 1100 kilométernyi kaland vár ránk négy különböző országon át, ahol az AMG kupénk kormányát fogjuk meg.


Beszálltunk egy igazán különleges, biturbó V8-as "szívverésű" Mercedes-AMG GT 63 kormánya mögé, és három nap leforgása alatt négy országon át szeltük az utakat, hogy minél több kanyart és kulturális élményt gyűjtsünk be. A benzin folyamatosan csökkent, míg az élmények zsákja egyre csak telt, és közben bátran használtuk a kamerát, hogy megörökítsük minden pillanat varázsát.

Hosszú és igazán felejthetetlen autós kalandokhoz mi más lenne a legjobb választás, mint a vérbeli GT-modellek. Ezek a lenyűgöző Grand Tourer vagy Gran Turismo autók nem csupán a luxus kényelmét kínálják, hanem a teljesítmény és a stílus tökéletes elegyét is. Akár több száz kilométeres utazásokra indulunk, ezek a járgányok mindig készen állnak, hogy felfedezzük velük a világot, miközben élvezzük a hamisítatlan vezetési élményt és a sebesség adta izgalmat.

Mi nem egy billegős divatterepjárót vagy egy szürke dízelkombit választottunk a május végén megrendezett, négy országot átszelő élményautózásunkra, hanem egy igazi klasszikust: egy régimódi Mercedes kupét, amely mentes mindenféle elektrifikációtól.

Képzeld el, hogy a Mercedes-AMG GT 63 kétajtós változata nem csupán egy autó, hanem egy igazi élmény, amely minden autószerető szívét megdobogtatja. Az alacsony, aerodinamikus formája és a 585 lóerős biturbó V8-as motorja olyan erőt sugall, amely szinte magával ragadja az embert. Az álomszerű teljesítmény és a precíz mérnöki tervezés együttesen garantálja, hogy minden egyes út a vezetés igazi örömévé váljon. Az AMG GT 63 nem csupán egy gép, hanem egy lélek, amely a petrolheadek legvadabb álmait váltja valóra.

Kedves laikusok, ne aggódjatok! A brutális rajtelektronika, a 3,2 másodperces 0-100-as gyorsulás és a 315 km/h végsebesség mellett még rengeteg izgalmas dolog vár ránk. Az Affalterbachból származó izomautóval nemcsak tankolni álltunk meg, hanem kulturális és gasztronómiai élmények gyűjtésére is gyakran megálltunk. Érdemes felfedezni a világot a teljesítmény mellett!

Az általunk korábban alaposan ismertetett Mercedes-AMG GT 63-mal azonnal egy olyan kanyargós útszakasz felé vettük az irányt, amely Budapesthez a legközelebb helyezkedik el. Pomáz irányából nekivágtunk a hegynek, és felküzdöttük magunkat Dobogókőre.

Itt csodás panoráma tárul elénk a Pilis vonulataira és a lent kanyargó Duna szépségére. Miután sebtében elmajszoltunk egy ízletes csokis-meggyes rétest, azonnal folytattuk utunkat Esztergom felé.

Az út vonalvezetése alapvetően rendben van, ám a minőségével kapcsolatban már jóval több kifogás merül fel. Gyorsan észrevettük, hogy a német technika alkalmazásával készült adaptív futómű, még a komfort módba állítva is, döbbenetesen keményen reagál ezekre a rossz állapotú aszfaltszakaszokra.

Sebaj, rögtön célba is vettük az egyik legjobb minőségű hazai szerpentint, az Esztergomtól alig fél órára található legendás Bajna-Héreg szakaszt. Nemcsak motorral, autóval is hatalmasat lehet kanyarogni errefelé, viszont negatívum, hogy nem túl hosszú a szerpentin, illetve, hogy hétvégén nagyobb a tömeg errefelé, mint a Westendben.

Ha van egy kis szabadidőnk, mindenképpen érdemes ellátogatni a bajnai Sándor-Metternich-kastélyhoz. Ezt követően a tatai Öreg-tó partján felépített vízi vár felfedezése következett, majd onnan egyenesen Komárom felé indultunk tovább.

Itt a Csillagerőd parkolójában vetettünk néhány pillantást csillagos tesztalanyunk erőforrására, melyet az "egy motor, egy ember" filozófia jegyében egy bizonyos Fabrizio Rosati szerelt össze, és ennek megfelelően az ő kézjegye díszíti a motoron lévő díszes kis plakettet.

Négy literes motorjából és nyolc hengereből, ráadásul két turbófeltöltővel, szinte gyerekjáték 585 lóerőt és 800 Nm-t kihozni. Az AMG GT-ben mindez nem csupán teljesítményben, hanem lenyűgöző motor- és kipufogóhangban is megnyilvánul, főleg a Sport+ üzemmódban, ahol a hangzás élménye még inkább felerősödik.

A hangszórókból itt bizony csak hagyományos zene szól (nem is akárhogyan), nem pedig parasztvakító szintetikus motorhang.

A Dunán átkelve és a határt megkerülve Dunaszerdahely irányába indultunk, ahol a magyarok által lakott kisváros hangulatos utcáin sétálva élveztük a kiváló ár-érték arányú ebédünket. Az étkezés után tovább barangoltunk, és ellátogattunk a Sárga-kastélyhoz, amely nemcsak építészeti érdekességeivel, hanem a Csallóközi Múzeumnak otthont adó termeivel is lenyűgözött minket.

Innen egy órát autóztunk első szálláshelyünkig, Bazinig, és minden egyes csigolyánkkal megtapasztaltuk, hogy a lapokból összeillesztett ide vezető főút mennyire nem kompatibilis az AMG GT sokkal inkább a Nordschleifére belőtt futóművével.

Így történhetett, hogy míg mi 40-nel cammogtunk az úton, addig a sokkal erősebb és kényelmesebb Skodák és Daciák kétszer olyan sebességgel suhantak el mellettünk.

Bazin egykori várát kastéllyá alakították, ma múzeum, étterem és hotel található benne, parkjában pedig szép számmal találhatók igen díszes és nem ritkán hangoskodó pávák.

Bazin és Pernek között található Slovakia egyik legelragadóbb szerpentinje. A Pezinská Baba néven ismert, festői szépségű hegyi útszakasz körülbelül 10 kilométeren át kanyarog a Kis Kárpátok lenyűgöző vonulatai között. Itt végre nem csupán a vezetési élmény, hanem a felfüggesztés teljesítménye is próbára tehető a Sport+ üzemmódban.

A hatás nem maradt el, a GT 63 elképesztő vehemenciával vette a kanyarokat, a kormányzás tűpontosnak a kilencgangos váltó pedig villámgyorsnak bizonyult, és bár az elődtől eltérően immár mind a négy kerék hajtott, gyorsan kiderült, hogy a hangsúly természetesen a 305 milliméter széles hátsó abroncsokon van.

A 2 tonnás súly valóban jelentős, és habár a lehetőségekhez mérten sikerült ezt a tényt diszkréten elrejteni, egyértelmű, hogy pályanapra inkább egy 500 kilogrammal könnyebb, letisztultabb Porsche 911 GT3 RS-t választanánk.

A prémium karbonkerámia fékek hihetetlenül erősek, és még a legintenzívebb kanyarvadászat során sem mutatták a fáradás legcsekélyebb nyomát sem. A Pezinská Baba lenyűgöző élményeket kínál, de érdemes előre tervezni, hiszen a hétvégén óriási forgalommal kell számolni.

Körülbelül egy órányi autópályázást követően megérkeztünk Brnóba, ahol legnagyobb meglepetésünkre mozgás közben láttunk egy Járay Pál nevével fémjelzett 30-as évekbeli aerodinamikai atombombát, egy Tatra 77-et:

És bizony ez a tűzpiros patinás Skoda Felicia kabrió is megragadta a figyelmünket:

A szűk parkolóházban a középső kijelzőn megjelenő 360 fokos panorámakép igazi kincsnek számít. Nélküle szinte lehetetlen lenne eligibilisen parkolni, hiszen egyrészt az autó alacsony pozíciója miatt a kilátásunk limitált, másrészt a gépháztető hossza olyan, mintha egy futballpályát próbálnánk átlátni.

Még szerencse, hogy adott az összkerék-kormányzás, bár a normál Mercedesektől eltérően nem 10, hanem csak 2,5 fokkal fordulnak el az AMG gigantikus hátsó kerekei.

Brnóban érdemes felkeresni a régi városháza impozáns tornyát, ahonnan lélegzetelállító panoráma nyílik a Szent Péter és Pál székesegyházra, az egykor Kazinczy börtönként szolgáló Špilberk várára, valamint a helyi árusok friss gyümölcseivel és színes virágaival teli piactérre. Itt a város történelmi szépségei és a vibráló helyi élet találkozik, garantálva a felejthetetlen élményeket.

Utóbbi alatt található a morva főváros történelmi labirintusa, a kapucinus templom kriptájában pedig negyven múmiát lehet megtekinteni.

Az 1656 és 1784 közötti időszakban itt pihentek örök nyugalomban azok, akiket a természet nem szándékosan mumifikált, hanem a folyamatosan áramló levegő szárította ki, így megőrizve őket az idő múlásának titokzatos hatásai ellen.

A kávé szerelmeseinek Brnóban igazán nem kell csalódniuk, hiszen a városban bőven akad hagyományos és különleges speciality kávézó, ahol mindenki megtalálhatja a kedvére való ízeket.

Az ebédünket a Pivovarská Starobrno udvarán, egy 1325-ig nyúló múltra visszatekintő étteremben fogyasztottuk el. Itt a helyi csapolt sörök mellett érdemes kipróbálni a camembert sajtra emlékeztető hermelin sajtot, valamint a nyúlhúst is, amely igazi ínycsiklandó különlegességnek számít.

Brno után autópályán Pozsonyt vettük célkeresztbe, ahol az esti órákban lifttel mentünk fel a Szlovák Nemzeti Felkelés hídjának tetején található UFO-ba.

A 95 méteres magasságból lélegzetelállító panoráma tárul elénk a szlovák fővárosra. Ezen a különleges helyszínen egy exkluzív fine dining étterem is várja a gasztronómák kedvelőit, ahol a legkedvezőbb árú desszertek, mint például a csokis, valamint az epres és rebarbarás finomságok, átszámítva körülbelül 6 ezer forintot kóstálnak.

Pozsony történelmi belvárosa gyalogszerrel könnyen bejárható, és bár a várra ezúttal nem jutott időnk, a Szent Mihány-toronyból többek közt erre is remek rálátásunk nyílt.

A pozsonyi kifli valóban kihagyhatatlan élmény, amelyet érdemes felfedezni a helyi cukrászdák kínálatában. Ezekben a kedves helyekben nem csupán a kifli vár ránk, hanem számos más ínycsiklandó finomság is, amelyek garantáltan arra csábítanak, hogy megnyissuk pénztárcánkat.

Szlovákiából egy rövid autós kirándulás során érkeztünk meg a szomszédos Ausztria határ menti területén fekvő Schloss Hofba. Itt egy lenyűgözően karbantartott és kiterjedt park vesz minket körül, ahol Savoyai Jenő herceg életét és munkásságát bemutató időszaki kiállítást csodálhattunk meg. A kastély varázslatos atmoszférája és a történelmi tárgyak egyedi élményt nyújtottak számunkra.

A kertben fűre lépni kifejezetten szabad, sőt ajánlott is, a gyermekek pancsolhatnak a kánikulában és remek családi program a 70 hektáros létesítmény több száz állatának megtekintése, simogatása.

Utunkat a Fertő tó irányába folytattuk, ahol a lenyűgöző Podersdorf (Pátfalu) világítótornyának közelében csodálkoztunk meg a naplemente varázslatos színeiben. Ezt követően egy ízletes krumplisalátás bécsi szelet kényeztette ízlelőbimbóinkat, majd a navigációba bepötyögtük Budapest címét, hogy folytathassuk kalandunkat.

Magyarország, Szlovákia, Csehország és Ausztria felfedezett tájai számtalan lenyűgöző látnivalót kínálnak, amelyek tökéletesen alkalmasak egy-egy egynapos kirándulásra. Minden régió egyedi varázsa várja a látogatókat, és csodás élményekkel gazdagíthatnak minket. Bár nem kötelező sportkocsival nekivágni az útnak, egy ilyen jármű vezetése valóban különleges élményt nyújthat, és emelheti az utazás fényét.

A Mercedes-AMG GT, amely 2+2 üléses kialakításával és lenyűgözően tágas csomagterével hódít, nem éppen a költséghatékony választások közé tartozik. Az alapmodell ára 51 millió forintnál kezdődik, és ennyiért cserébe csupán egy 2 literes, négyhengeres motort kapunk, ami meglepő a jármű sportos örömeit tekintve.

Az 585 lóerős V8-as szörnyeteg ára 84 millió forinttól indul, ám ha néhány extra opcióval megfejeld a csomagot, könnyedén átlépheted a 100 millió forintos határt.

Természetesen, íme egy egyedibb megfogalmazás: Nem meglepő, hogy az üzemeltetési költségek is jelentős tényezőt jelentenek. A négy országot érintő, összesen 1100 kilométeres kalandunk során az átlagfogyasztás 17 literre rúgott. Ez a szám nem éppen a legkedvezőbb, de figyelembe véve, hogy egy „360-as” benzinzabáló járműről van szó, mégiscsak elfogadhatónak mondható.

Related posts