Az Auchan friss jelentésében figyelemfelkeltő adatokat tárt fel, amelyek nem csupán a vásárlási szokásokat tükrözik, hanem a piaci trendekre is rávilágítanak.

A 2024-es évet vegyes eredményekkel zárta az Auchan Magyarország Kft.: bár az árbevétel enyhén csökkent, a nyereségesség terén jelentős előrelépés történt.
A vállalat belföldi értékesítéséből származó nettó árbevétele 2024-ben 366,3 milliárd forintra rúgott, ami 0,63 százalékos csökkenést mutat az előző évi 368,6 milliárd forinthoz képest. Az egyéb bevételek is jelentős csökkenést szenvedtek el: 11,9 milliárd forintról 7,9 milliárd forintra zuhantak. A fő ok, ami ezt a csökkenést előidézte, a rövid lejáratú kölcsönök elengedéséből származó bevételek drámai visszaesése, amely 7,35 milliárd forintról csupán 3 milliárd forintra csökkent.
A legjelentősebb tétel, az eladott áruk beszerzési értéke 259,3 milliárd forintról 251,5 milliárd forintra csökkent. Ebből következtethetünk arra, hogy
Az Auchan árrése jelentős emelkedést mutatott, hiszen 29,7%-ról 31,3%-ra ugrott.
A nettó árbevétel és az eladott áruk beszerzési értékének különbsége adja a termékek jövedelmezőségét. Ezt az eltérést elosztva az árbevétellel, egy arányt kapunk, amely segít megérteni a vállalat teljesítményét. Fontos azonban megjegyezni, hogy a kiskereskedelmi cégek által a beszállítókkal kötött szerződések, mint például a csomagolás és a logisztika, befolyásolhatják a számítások összehasonlíthatóságát. Ennek ellenére ez az arány értékes információt nyújt a különböző értékesítési láncok működéséről és hatékonyságáról.
Az anyagköltségek 10,95 milliárd forintról 9,6 milliárd forintra mérséklődtek, 12 százalékos csökkenést mutatva. Ennek jelentős része az áruházakban telepített napelemeknek köszönhető,
Az igénybe vett szolgáltatások értéke jelentős növekedést mutatott, hiszen a korábbi 28 milliárd forintról 30,9 milliárdra emelkedett. E mögött főként az online marketing és piackutatási költségek fokozottabb befektetése áll.
A személyi ráfordítások 3,3%-os növekedést mutattak, elérve ezzel a 37,8 milliárd forintot, szemben az előző évi 36,6 milliárd forinttal. Érdekes módon ez a növekedés annak ellenére történt, hogy az átlagos munkavállalói létszám 5610 főről 5400 főre csökkent. A létszám csökkenése – összesen 210 fő – mind a szellemi, mind pedig a fizikai munkaköröket érintette.
Az üzemi tevékenység teljesítménye 2023-ban elérte a 9,3 milliárd forintot, azonban 2024-re ez az összeg 6,1 milliárd forintra csökkent, ami 34,5%-os hanyatlást jelent.
Az adózott nyereség 586 millió forintról 6,9 milliárd forintra emelkedett.
Az ügyvezetés javaslata szerint a tárgyévi adózott eredményt a tartalékok közé kívánjuk átvezetni.