Lázár János Budapest számára számos ígérettel állt elő: tervezett híd- és HÉV-felújítások mellett új átkelők létesítése is szerepel a terveik között.

Az építési és közlekedési miniszter a jelenleg szünetelő hőség ellenére is csak a Facebook-oldalán lehet kérdezni. Homály fedi, hogy az ígérete valóra váltására honnan teremt elő pénzt.
"Mikor várható, hogy megvalósul egy új híd Buda, Csepel és Dél-Pest között?" - kérdezte a kíváncsi érdeklődő Lázár Jánostól, aki online Lázárinfóján saját érdemeit hangsúlyozva kezdett bele a válaszába: "Mi vagyunk az a kormány, amely minden választási ciklusban legalább egy hidat épít a Dunán és a Tiszán. Az előző ciklus során Kalocsánál valósítottunk meg egy hidat, most pedig Mohácsnál van soron." Az építési és közlekedési miniszter elmondta, hogy személyesen is sokat ügyködik a Gubacsi híd - amely már évtizedek óta vár a felújításra - helyreállításán.
A 800 milliós járda és a körülötte lévő rejtélyek Budapesten Budapesten nem csupán a gyönyörű épületek és a vibráló kultúra vonzza a figyelmet, hanem a város infrastruktúrájának fejlesztése is. Legutóbb egy 800 millió forintos járdaépítési projekt keltett hullámokat, amely számos kérdést vetett fel a helyiekben. Miért kerül ennyibe? Milyen hatással lesz ez a környék életére? És vajon ezt a pénzt tényleg a legjobb módon használják fel? A járda nem csupán egy egyszerű gyalogos út, hanem szimbolizálja a város fejlődését, a közlekedési tervek jövőjét, és a közösség igényeit is. Ahogy a főváros lakói megpróbálják megfejteni a projekt mögött rejlő szándékokat, úgy a járda körüli diskurzus is egyre inkább a figyelem középpontjába kerül.
Úgy vélem, Budapestnek szüksége van egy gyalogos-kerékpáros hídra, valamint egy újabb hídra is. Emellett elengedhetetlen, hogy az összes meglévő híd teljes körű felújításon essen át, beleértve a Dél-Pestet és Csepelt érintő hídhálózatot is. Ezt a miniszter nyilatkozta, aki a közelgő országgyűlési választások tükrében egyértelműen a kampányoló fideszes politikus képét öltötte magára. Ez különösen akkor vált nyilvánvalóvá, amikor valaki rákérdezett a csepeli HÉV és a már 60 éve üzemelő szerelvények jövőjére.
A HÉV, amely már közel 60 éve szolgálja az utasokat, Magyarország közlekedési rendszerének kiemelkedő eleme. Jelenleg országszerte mintegy 100 HÉV-szerelvény üzemel, és mindegyikük elérte ezt a tisztes kort. A budapesti és elővárosi közlekedés szempontjából a HÉV rendkívül fontos szerepet játszik. A tervek szerint minden HÉV-vonal felújításra kerül, azonban a szentendrei vonalon kezdjük a munkálatokat, nem a csepeli vonalon. Itt a teljes pálya, a vasútállomások és az összes szerelvény megújul. Idén ötvennégy új HÉV-szerelvény beszerzése is megkezdődik, és a csepeli, valamint a gödöllői vonalra is megrendeltem a tervezési munkálatokat, hiszen célunk, hogy minden szerelvényt modern járművekre cseréljünk – jelentette ki Lázár János, hangsúlyozva a fejlesztések fontosságát.
Vitézy Dávid: Budapest Lázár János tárcájának kérésére törölte a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötésének tervét
Azonban nem esett szó arról, hogy mindez mennyibe is kerülne, és főként miből finanszíroznák, hiszen az Orbán-kormány elmúlt tizenöt éve alatt nem volt elegendő forrás erre. Emlékezetes, hogy a szentendrei HÉV költségvetése például már önmagában eléri a 200 milliárd forintot.
A felújítási határidők csúszása nem kizárt, hiszen a szentendrei HÉV 200 milliárdos korszerűsítése prioritást élvez a fővárosi vonalak többségével szemben. Miközben a csepeli HÉV új végállomásának építési engedélye már megérkezett, a friss szerelvényekre vonatkozó pályázatot csak a nyári hónapokban tervezik kiírni. Eközben a MÁV a forgalomból kivont motorkocsik felújításával próbálja megmenteni a HÉV jövőjét.