Fiktív váltó kerül a Kia legújabb elektromos autóiba.


A dél-koreai gyártó új elektromos modelljeiben akár kényünk-kedvünk szerint váltogathatunk.

Az utóbbi időszakban alaposan kipróbáltuk a lenyűgöző 650 lóerős Hyundai Ioniq 5 N szupersportos villanyautót, és felfedeztük, hogy egy érdekes funkcióval rendelkezik: szimulált manuális váltóval. Bár elsőre nem tűnik túlzottan praktikusnak, sokak számára ez a megoldás izgalmasabbá és nosztalgikusabbá varázsolja a vezetési élményt.

Ez a friss fejlesztés, amely nemrégiben a faceliftes Kia EV6 GT testvérmodellben debütált, hamarosan elérhetővé válik a Kia megfizethetőbb árú EV4-es modelljében is. Így a kompakt újdonság sofőrjei is élvezhetik azt a lehetőséget, hogy vezetés közben kézi váltással válthatnak a virtuális sebességi fokozatok között – mindezt akár egy hamis motorhang kíséretében.

Az EV4 GT csúcsmodell különlegessége, hogy egy hamis fordulatszám-lezárási funkciót is tartalmaz. Ez az innováció olyan élményt nyújt a vezetőnek, mintha egy benzinmotoros autót irányítana, amely elérte a leszabályozási fordulatszámot, ezzel jelezve, hogy itt az ideje váltani a következő fokozatra.

A vadonatúj EV4 két különböző karosszériastílusban debütál, de a részletes specifikációkat még nem tárták a nagyközönség elé. Ezen kívül a modell belső terének felfedezésére is még várnunk kell, hiszen eddig nem volt alkalmunk megtekinteni.

Mint ismeretes, az elektromos autók túlnyomó többségében nincs váltó, mert egyszerűen nincs rá szükség, illetve létezik néhány olyan modell, melybe egyszerű kétfokozatú automata váltót szerelnek a jobb gyorsulás, vagy a terepen hasznos felező funkció miatt.

Related posts