Örömmel értesítjük az utazóközönséget, hogy a MÁV bejelentette: hamarosan csökkenni fognak a vonatok késései, így az utasok zökkenőmentesebb utazásra számíthatnak.


Exkluzív hír! Lakatos Márk a legfrissebb botrány árnyékában titokban hazatért, ahol az éjszaka varázsában bulizott a stylist. Nézd meg a videót, hogy belepillanthass a szórakozásba!

A MÁV legfrissebb közleménye alapján a vasúttársaság sikeresen befejezte a miskolci fővonal 27 kilométeres szakaszának bal vágányának felújítását az ígért december 4-i határidőre. Ennek eredményeként mostantól Miskolc és Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomások között zavartalanul közlekedhetnek a vonatok, és a menetrend is visszaállt a megszokott rendjére - tájékoztat az MTI.

Mint írták, az Építési és Közlekedési Minisztérium által meghirdetett 5 pontos közlekedési akcióterv részeként zajló munkálatok során az elmúlt három hónapban 27 kilométeres vágányszakaszon, azaz 60 kilométernyi sínszál alatti 46 ezer betonaljat, azok alatt pedig több mint 105 ezer tonna zúzott követ rostáltak és cseréltek az ágyazatban.

Az ágyazat teljes cseréje 1,3 kilométer hosszan valósult meg, emellett összesen 60 kilométernyi hosszúsínszálat, 500 darab 120 méteres szakaszban telepítettek. A munkálatok során 12 híd állagmegóvó szigetelése is befejeződött, továbbá 10 átjáró karbantartása és részleges felújítása is megtörtént.

- fűzték hozzá.

A vágányfelújítás során naponta átlagosan 1,5 kilométert haladtak előre, amit egy 100-120 darabból álló, közúton és vasúton egyaránt használható rakodógép- és munkagép-flotta, valamint korszerű vasúti pályaépítő és karbantartó gépek végeztek. A munkálatok során műszakonként éjjel-nappal 250 szakember dolgozott együtt a feladatok megvalósításán.

A MÁV saját költségvetéséből finanszírozott, körülbelül 18 milliárd forintos projektjét a korszerű SMD felépítménycserélő óriás géplánc hatékonyan támogatta és gyorsította mindkét szakaszban. Ez a munkagép naponta körülbelül 1,5 kilométernyi vágányt tudott feldolgozni, cserélve a felépítmény elemeit, beleértve a síneket és a vasbetonaljakat. A 600 méter hosszú géplánc nemcsak a fa- és betonaljak eltávolítására képes, hanem új aljak pontos, egyenletes távolságú lerakására és hosszúsínek fektetésére is alkalmas - állították.

Jövő év április végéig várhatóan befejezik azokat az utómunkálatokat, amelyeket a téli időjárás okozta hőmérsékleti körülmények miatt nem lehetett elvégezni. Ezek közé tartozik a felújított szakasz vágányának semleges hőmérsékletének beállítása, az ágyazat pótlása, a vágányok és a felsővezetékek utolsó simítása, továbbá a vízelvezető árkok és a hídmeder takarítása is.

Related posts