A Tesla számára újabb nehéz hónap állt be Európában, tele kihívásokkal és megpróbáltatásokkal.


Áprilisban a Tesla jelentős eladási visszaesést tapasztalt az európai piacon, ami aggasztó jele a márka helyzetének. Svédországban például a csökkenés mértéke elérte a 80,7 százalékot, ami a legrosszabb eredmény 2022 októbere óta. Hollandiában sem volt jobb a helyzet, ott 73,8 százalékkal csökkentek az eladások. Portugáliában 33 százalékos visszaesést regisztráltak, míg Dániában 67,2, Franciaországban 59,4, és Svájcban 50 százalékos csökkenést tapasztaltak. Ezek a számok világosan mutatják, hogy a Tesla egyre komolyabb nehézségekkel szembesül az európai piacon.

Bár Norvégiában és Olaszországban jelentős növekedést mutatott az értékesítés (11,8, illetve 29,3 százalékos emelkedéssel), a Tesla piaci részesedése Norvégiában mégis csökkent, 18 százalékról 11 százalékra zuhant. Ezzel párhuzamosan a kínai gyártók részesedése már elérte a 12 százalékot ebben a skandináv országban.

A Tesla különböző országokban, például Németországban és Franciaországban, kedvezményes ajánlatokkal igyekszik fokozni a keresletét. Az amerikai cég számára azonban a klasszikus autógyártók mellett egyre komolyabb kihívást jelentenek a technológiai újításokkal előrukkoló, versenyképes árú kínai konkurensek is.

Related posts