INEKO: A mentőszolgálatok államosítása fokozza a korrupció és a klientúra kialakulásának kockázatát.


Elveszítenénk egy értékes összehasonlítási alapot, a magán mentőszolgálatok innovatív nyomását, és rövid időn belül, a konszolidáció idején viszonylag nagy összegű közpénzt kellene előteremtenünk nagyszámú mentőautó és mentőállomás felszerelésének megvásárlására (...), mivel ez állami monopólium lenne, ezért kockáztatnánk a stagnálást, mivel senki sem gyakorolna nyomást az állami monopóliumra"

Még akkor is, ha az állami és közszervezetek számára elsőbbségi jogot biztosítanának a mentőszolgálatok üzemeltetésében, a korrupcióval kapcsolatos kockázatok valószínűsége továbbra is emelkedne.

- jegyezte meg Zachar. Kiemelte, hogy egy ilyen döntés jelentős torzulásokhoz vezetne a piacon, és feszültségeket gerjeszthetne a különböző minisztériumok vagy szolgáltatók között.

A javaslatokkal kapcsolatban, hogy a mentőszolgálat a "sürgősségi" kórházak irányítása alá kerüljön, Zachar megjegyezte, hogy nem minden kórház lenne érdekelve egy ilyen feladatban. Szerinte a mentőszolgálat működtetése olyan erőforrásokat, kapacitásokat és know-how-t igényel, amelyekkel számos kórház nem rendelkezik.

- zárta le a mondandóját.

Kamil Šaško, az egészségügyi tárca vezetője hangsúlyozta, hogy a jelenlegi helyzetben a rendszer hatékonysága elmarad a várakozásoktól. Véleménye szerint a következő lépések "tiszta vizet öntenek a pohárba", és szakértői elemzések révén derül majd ki, miként optimalizálható a mentőszolgálat működése a lehető legjobb eredmények elérése érdekében.

Három alternatív megoldási javaslat került előterjesztésre: az első, hogy a mentőszolgálatok állami irányítás alá kerüljenek; a második, hogy az állami és közszolgáltatások elsőbbséget élvezzenek a mentőszolgálatok használatában; végül pedig a mentőszolgálatok integrálása az átfogó mentési rendszerbe, amely a különböző mentési szolgáltatások összehangolt működését célozza meg.

Related posts