A CATL autóakku innovatív technológiája révén rendkívül gyorsan reagál balesetek esetén: mindössze egy századmásodperc alatt képes áramtalanítani a rendszert. Ez a gyors reakció nemcsak a jármű biztonságát növeli, hanem jelentősen csökkenti a balesetek ut
A biztonsági teszteknél is új mércével dolgoznak a kínaiak.
A CATL tavaly év végén bemutatta innovatív Bedrock Chassis néven ismert moduláris platformját, amely a legszélsőségesebb körülmények között is garantálja az akkupakk biztonságát. A cég által végzett 120 km/órás frontális ütközési teszt során az utaskabin sértetlen maradt, és az akkumulátor sem gyulladt ki, sem pedig robbanás nem történt. Ezek az eredmények egyértelműen tükrözik a platform kiemelkedő biztonsági teljesítményét.
A Bedrock Chassis innovatív "Cell-to-Chassis" technológiát használ, amely lehetővé teszi, hogy az akkumulátor közvetlenül a vázba legyen integrálva. Ez a megoldás nem csupán növeli a szerkezet szilárdságát, hanem egy háromdimenziós, stabil kapcsolatot is kialakít a jármű különböző elemei között.
A tervezés inspirációja egy teknőspáncél szerkezeti ellenállása volt, így a platform képes a jármű ütközési energiájának 85 százalékát elnyelni, míg a hagyományos rendszerek csak körülbelül 60 százalékot érnek el. A kínai C-NCAP szabványos tesztjeihez viszonyítva - amelyeket 56 km/órás sebességgel végeznek - a 120 km/órás teszt jelentős előrelépés, egy 56 méter magas épületről való lezuhanás energiájával egyenértékű ütközési hatásnak felel meg.
A platform biztonsági megoldásai között kiemelkedik a nagyfeszültségű áramkörök azonnali lekapcsolásának képessége, amely mindössze 0,01 másodpercet vesz igénybe. Emellett a maradék energia gyors levezetése is biztosított, ami 0,2 másodpercen belül megtörténik.
A platform első felhasználója az Avatr, amely a Changan, a CATL és a Huawei együttműködésével jött létre. Ez a közös vállalat hamarosan sorozatgyártású modelljeiben is alkalmazni fogja ezt az innovatív technológiát.