Ferenc pápa egy különleges elektromos Mercedes G-osztályú járművet kapott, amely ötvözi a modern technológiát és a hagyományos eleganciát. Az új autó nemcsak környezetbarát, hanem a pápai utazások során a kényelem és a biztonság maximális szintjét is bizt
A katolikus egyházfő az új terepjáróval a legnagyobb csendben és emissziómentesen suhanhat.
Ferenc pápa nemrégiben átvette legújabb szolgálati autóját, egy különleges elektromos G-osztályú járművet, amelyet a Mercedes és a Vatikán közösen tervezett. Az új G580 EQ modell átadására Ola Källenius, a német autógyártó vezérigazgatója került sor, aki ezzel a gesztussal is kifejezte a két intézmény közötti szoros együttműködést. Az autó nemcsak a modern technológia vívmányait tükrözi, hanem a fenntarthatóság iránti elkötelezettséget is, amely a jelenkor kihívásaira ad válaszokat.
A különleges konstrukcióval rendelkező, hófehér terepjáró hajtásrendszerét úgy tervezték meg, hogy ideálisan megfeleljen a lassú, megfontolt haladás igényeinek.
A kézi munkával gyártott új pápamobil menetteljesítményeit nem részletezték, mindenesetre az általunk már alaposan letesztelt elektromos G-osztály négymotoros hajtáslánca 587 lóerős, illetve 1164 Nm-es produkciót ad elő.
A Magyarországon 57,1 millió forintos alapáron elérhető elektromos terepjáró, amely akár helyben is meg tud fordulni, 3,1 tonnás súlyával igazi erőmű. Az alapmodell lenyűgöző teljesítményt nyújt, hiszen mindössze 4,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, míg végsebességét 180 km/h-ra korlátozták.
A Mercedes 1930-ban mutatta be az első pápamobilt, amely XI. Piusz pápa számára készült: egy impozáns Nürburg 460 Pullman Saloon. Azóta a márka számos G-osztályú pápamobilt is alkotott az évek során, amelyek mind különleges eleganciával és biztonsággal szolgálták a szentatyát.