Itt van a 20 legkiemelkedőbb gimnázium, amelyek a természettudományos készségek terén is figyelembe vehetők.
A reáltárgyak súlyának növelését mindig is fontosnak tartottuk volna a gimnáziumi rangsor összeállításánál, de ezt korábban nem tudtuk megoldani, mivel olyan sok tantárgyat kellett volna beemelni (biológia, kémia, fizika, földrajz, több iskolában korábban is komplex természetismeret, illetve -tudomány), amelyek szétfeszítették volna a kereteket.
Ráadásul, mivel a kérdéses tantárgyak nem kötelező érettségi tantárgyak, és iskolánként, valamint évről évre változó vizsgakövetelményekkel találkozunk, a szűkítés nem jelentett volna megfelelő megoldást. A kompetenciamérések körének kiterjesztése azonban sikeresen orvosolta ezt a problémát.
A kompetenciamérések sokféle bírálatot kapnak, különösen amiatt, hogy a diákok többsége nem tekinti őket elég komolyan, mivel nem járnak olyan következményekkel, mint az érettségi vizsgák. Ugyanakkor úgy véljük, hogy az iskolai munka szempontjából rendkívül lényeges, hogy az ilyen jellegű értékelések miként befolyásolják a tanulók motivációját. Az elköteleződés és a belefektetett energia szempontjából az ilyen mérések szerepe kulcsfontosságú lehet.
A 2024-es természettudományos kompetenciamérés keretében a tizedik évfolyam diákjainak iskolai átlageredményeit rendeztük sorba, párhuzamosan a matematikai és szövegértési területek eredményeivel.




