Tedd különlegessé a szöveget: Európa leglátványosabb szerpentinjének megvalósítása 30 milliárd forintból? - Alfahir.hu


Dudás Róbert véleménye szerint e hatalmas összeg felhasználásával a térség minden egyes kistelepülésének bekötőútját megújíthatnánk.

Az Országgyűlésben Dudás Róbert, a Jobbik képviselője, hangsúlyozta a hazai úthálózat fejlesztésének sürgősségét. Megjegyezte, hogy bár az autópályák minősége kielégítő, a közlekedési idő jelentősen megnőtt. Észak-Magyarország vonatkozásában pedig aggasztó, hogy a vasúti közlekedés gyakorlatilag megszűnt: vagy soha nem volt jelen, vagy a 2010 előtti bezárások óta nem indították újra a járatokat. Ráadásul a kistelepülések bekötőútjai gyakran járhatatlan állapotban vannak, ami tovább nehezíti a közlekedést és a helyi közösségek életét.

Az ellenzéki képviselő rámutatott arra, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter figyelmét érdemes lenne a 23-as főút Bátonyterenye és Ózd közötti, 60 kilométer hosszú szakaszára irányítani. Ezen a területen számos problémával kell szembenézni, amelyek sürgős beavatkozást igényelnek.

Kiválasztottak egy hat kilométeres útszakaszt, ahol 30 milliárd forintból megvalósították Európa legelbűvölőbb szerpentinjét.

A jobbikos honatya a helyiek panaszaira hivatkozva azt mondta a hat kilométeres szakasz előtt és után is olyan rossz állapotú az út, hogy inkább azt kellene felújítani.

Mint mondta, Bátonyterenyéig négysávos úton lehet eljutni, és ha az ezt követő szakaszt is négysávossá tennék, akkor Nógrád vármegye, Heves vármegye északi része és Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye is bekapcsolható lenne a gazdasági vérkeringésbe.

A látványos beruházások helyett igazi, tartalmas fejlesztésekre van szükség, amelyek valóban hozzájárulnak a közösség előrehaladásához.

Lázár János miniszter válaszában kiemelte, hogy az országnak ezen a területén is szükség van a gazdasági és társadalmi kapcsolatok erősítésére, amelyre Fónagy János évtizedekkel ezelőtt tett javaslatot. A tárcavezető elmondása szerint már el is indult az útpálya felújításának folyamata.

A miniszter bejelentette, hogy az állami tulajdonban lévő úthálózat hossza 32 ezer kilométert tesz ki, míg az önkormányzati szakaszok összesen 182 ezer kilométert érnek el. Ez azt jelenti, hogy szinte minden településen található olyan útszakasz, amely felújításra szorul. Rámutatott arra is, hogy december közepén lép életbe egy új intézkedés, amely alapján minden települést napi három buszjárattal kell majd összekötni a járásközpontokkal. Ennek célja, hogy javuljon a közlekedés elérhetősége és kényelme.

Fontos számunkra, hogy a buszok által használt úthálózat fenntartható módon működjön, figyelembe véve a költségek kezelését és a gazdaságos üzemeltetést.

Lázár János a szóban forgó szerpentinszakasz kapcsán kiemelte, hogy a helyi lakosok kérése alapján történt egyeztetés az önkormányzatokkal. Megjegyezte, hogy a projekt műszaki tartalmát csökkentették, így a beruházás összköltsége most 20,3 milliárd forintra rúg. Emellett arról is beszámolt, hogy Heves vármegyében eddig 160 milliárd forintot fordítottak az úthálózat fejlesztésére, és jövőre újabb 36 kilométernyi útszakasz felújítása kezdődik a térségben.

A miniszter arra ösztönzi az összes parlamenti képviselőt, hogy ossza meg javaslatait az úthálózat karbantartásának szükséges beavatkozási pontjairól.

Viszonválaszában Dudás azt mondta, nem fogadja el a miniszteri választ, mert amit mondott, az elmélet, és csak a jövőre vonatkozik. Felvetette, hogy ha Fónagy János ötlete évtizedekkel előbb fogant meg, akkor azóta miért nem valósult meg. A Jobbik képviselője a helyiek véleménye alapján felvetette, a szerpentinre szánt pénzből az összes környékbeli kistelepülési bekötőutat fel lehetett volna újítani. Megígérte, élni fog a tárcavezető által említett útfelújítási javaslattal.

Related posts