Elon Musk régóta várt erre a lehetőségre: az Egyesült Államokban enyhítenek az önvezető autókra vonatkozó szabályozásokon.

A gyártók izgatottan készülnek arra, hogy olyan járműveket próbálhassanak ki, amelyekben már nem is található fékpedál.
Az Egyesült Államok közlekedési hatósága, a NHTSA, új irányelveket készül bevezetni az önvezető autókra vonatkozóan, amelyek mérséklik a jelenlegi biztonsági normákat – számol be róla a Reuters. E szabályozás keretében bizonyos járművek mentesülhetnek olyan kötelező elemek alól, mint a visszapillantó tükrök. A jövőben a gyártók kevesebb és enyhébb feltételek mellett adhatják majd jelentésüket az önvezető rendszerekkel kapcsolatos kisebb incidensekről is.
A változtatás célja, hogy az amerikai technológiai és autóipar lépést tudjon tartani a kínai riválisokkal az autonóm járművek fejlesztésében. A döntés különösen kedvez a Teslának, amely már régóta tervezi a kereskedelmi robotaxi-hálózat beindítását. Ugyanakkor több közlekedésbiztonsági csoport kritikusan reagált, szerintük a biztonság rovására mehet a versenyfutás. Az Advocates for Highway and Auto Safety csopoert szerint aggasztó, hogy a közlekedési minisztérium "úgy döntött, hogy felhígítja, ahelyett, hogy fokozná a jelentéstételi követelményeket".
Az autógyártók már jó ideje azon dolgoznak, hogy az amerikai utakon olyan automatizált járműveket teszteljenek, amelyek eddig nem feleltek meg a szövetségi biztonsági követelményeknek. Ezek a szabályok jellemzően az emberi sofőrök igényeihez igazodnak, például előírják a visszapillantó tükrök és fékpedálok jelenlétét a gépjárművekben. 2022-ben a GM azonban megkísérelte meggyőzni az NTSH-t, hogy engedélyezze pedálok nélküli önvezető autók tesztelését.
A General Motors és a Waymo korábban hatalmas összegeket invesztáltak az önvezető technológia fejlesztésébe, azonban a tapasztalataik vegyesek voltak. A GM például visszavonta a robotaxi szolgáltatásának engedélyezésére tett kérelmét, miután egy baleset következtében súlyos bírságot kaptak.