Az árréstop bevezetése miatt fennáll a veszélye, hogy a bolti akciók fokozatosan eltűnnek a piacról. Az új szabályozás hatására a kereskedők számára egyre nehezebb lesz kedvezményeket kínálniuk, ami a vásárlói élményt is befolyásolhatja. A helyzet alakulá


"Ha az árrésstop így folytatódik, annak az lesz az eredménye, hogy eltűnnek az akciók a boltokból" - mondta a Pénzcentrumnak adott interjújában Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország vezérigazgatója, aki szerint hiába szokták meg eddig a vásárlók, hogy mindig van valamilyen jó ajánlat, egyszerűen nem lehet mindent kitermelni ilyen körülmények között.

A Tesco számára a márciusban bevezetett árréstop súlyos következményekkel járt, hiszen havonta egy milliárd forint veszteséget jelent. A kormány döntése értelmében bizonyos termékek árrését 10 százalékra korlátozták, ami jelentős nyomást gyakorolt a vállalat pénzügyeire.

"Ezidáig nem hárítottuk át ezt a terhet a vásárlókra közvetlenül, de kénytelenek voltunk más területeken alkalmazni a költségcsökkentést - például egyes termékkategóriák akciós kínálatát mérsékeltük" - mondta a Tesco vezetője. Hozzátette, hogy egyre inkább megfigyelhető a megélhetési válság hatása, ami miatt egyre több vásárló válik árérzékennyé, és keresik az akciós lehetőségeket.

"A háztartások körülbelül 40 százaléka hónapról hónapra él, megtakarítás nélkül, az alsóbb jövedelmi kategóriákban szinte semmi változást nem látunk a Covid óta. Egy váratlan kiadás komoly gondot okozhat nekik, éppen ezért ez a csoport továbbra is nagyon árérzékeny, keresik az akciókat, hogy kijöjjenek a pénzükből" - hívta fel a figyelmet Pálinkás Zsolt, aki szerint a kormányzati intézkedések hosszú távon torzíthatják a piacot, kiveszi az egészséges versenyt és a fogyasztó sem jár vele jól.

Related posts