Alfa Romeo Junior Elettrica Speciale: A márka debütáló elektromos modellje - FOTÓGALÉRIA | ma7.sk Fedezd fel az Alfa Romeo új korszakát az Junior Elettrica Speciale bemutatásával, amely a legendás olasz autógyártó első villanyautójaként lép a színpadra.

Új korszak kezdődött az Alfa Romeo kínálatában: búcsút intettünk a MiTo-nak, és a színre lépett a Junior, a friss, kiskategóriás szabadidő-autó.
Hibrid, illetve full elektromos hajtással kínálják, utóbbit a márka történetében először. Elsőként mi is ezt a verziót kaptuk meg tesztelésre, a középső Speciale szereltséggel kombinálva.
Nem vitás, igazán lenyűgöző járműről van szó, amely tökéletesen tükrözi a legendás márka örökségét. Még ha a Scudetto fantázianevű emblematikus pajzs most sötétszén árnyalatban pompázik, a körülötte elhelyezkedő modern világítótestek még inkább kiemelik a futurisztikus dizájnt.
A kapitális alsó légnyelő nemcsak hogy figyelemfelkeltő, de másfél kategóriával feljebb is megállná a helyét, ezzel pedig igazán harapós karaktert ad a járműnek. Az oldalnézetben a harmonikus üvegezés és a merész bádogfelületek lenyűgöző összhangban állnak, amelyeket karakteres horpaszok és élek díszítenek. Érdekes módon, a távoli előd, a Junior Z (Zagato) stílusjegyei is visszaköszönnek, ami még inkább különlegessé teszi a megjelenést. A hátsó ajtók oszlopba rejtett kilincsei nem másoktól, mint a márka 156-os modelljétől származnak, és itt is fellelhetőek. A dizájn szempontjából figyelemre méltó részlet az impozáns szereltségi szint felirata az elülső sárhányókon; azonban a modell megnevezését az egész karosszérián hiába keressük. De ne bánkódjunk, hiszen a 18 colos alufelnik igazi ékességei ennek az autónak – ilyenek csak egy alfás járműnél találhatók!
A beltérben a hamisítatlan "alfás" stíluselemek valódi kavalkádját fedezhetjük fel: a digitális műszerfal csöves dizájnja, a kör alakú szélső légbeömlők mind-mind hozzájárulnak a karakteres megjelenéshez. Azonban a tesztautóban mindezt felülmúlják a feláras sportcsomag részeként érkező Sabelt Corsa elülső ülések. Ezek a különleges ülések tökéletesen tükrözik a sportosság és az elegancia harmóniáját – a megfelelő kép mindent elmond róluk...
A műszerfal kiemelkedő előnye a sokféle megjelenítési lehetőség, amely a fedélzeti számítógép bőséges adatbázisától kezdve egészen a navigációs térképekig terjed. A központi kijelző, amely 10,25 col méretű, egy fokkal alacsonyabban helyezkedik el, sportosan a vezető irányába orientálva, így biztosítva a kényelmes használatot és a könnyű hozzáférést az információkhoz.
A witgetek kiemelkedő előnye a rendkívül magas szintű személyre szabhatóság. A felszereltség magában foglalja az összes alapvető vezetéstámogató rendszert, beleértve a sávtartó funkciót és a követési távolságot automatikusan szabályozó intelligens tempomatot is. A kétzónás légkondicionáló irányítása jelentősen egyszerűsödik a központi képernyő alatti praktikus nyomógombok révén, míg a rádióállomások között zökkenőmentesen váltunk a DAB és FM között. A helykínálatot tekintve elöl kényelmesen elférünk, azonban hátul bizony érezhetőek a kategória korlátai. Más szóval: a lábtér szűkös, és sajnos ajtózsebeket vagy légbeömlőket sem találunk a hátsó üléseknél. Ami a csomagtartót illeti, jelentős előny, hogy a padló három különböző szinten állítható; ennek köszönhetően vagy az alap 400 literes kapacitást használhatjuk, vagy teljesen sík padlót érhetünk el, ha bővítésre van szükségünk.
Az elektromos Junior Speciale hajtáslánca egy nettó 51 kWh kapacitású akkumulátorra épül, amelyhez egy első tengelyre szerelt, 115 kW (154 LE) teljesítményű villanymotor csatlakozik. Ez a konstrukció a jelenlegi elektromos járművek belépő szegmensét képviseli. A modelhez három különböző menetmód (Dynamic/Neutral/Advance Efficiency) áll rendelkezésre, valamint két szinten állítható rekuperációs rendszer. Az "B" pozícióban, amely ideális a városi forgalomban való előrehaladáshoz, lehetőség nyílik arra, hogy a piros lámpáktól a következőig haladva több energiát nyerjünk vissza. Ezzel szemben a szabadonfutásra optimalizált alapbeállítás, amelyet országúton alkalmazhatunk, hatékonyan növeli a jármű hatótávolságát, különösen, amikor lakott területek közelében haladunk.
Ami a hatótávolságot illeti – akár WLTP-szabványt nézünk, akár nem –, érdemes észben tartanunk, hogy a gyártók által megadott adatok gyakran eltérnek a valóságtól. Az én 380 kilométerem például többségében egyedül, csomagok nélkül, a csallóközi síkságon, 90 km/h sebességre állított tempomattal és Advance Efficiency, vagyis öko üzemmódban autózva jött össze.
A menetdinamika szempontjából az alsó kategóriás elektromobilok teljesítménye is figyelemre méltó, amint azt a műszaki specifikációk is tükrözik.