A polgármesteri hivatal álláspontja szerint Vitézy tévedett – a Bajcsy-Zsilinszky úton létesített kerékpársáv teljes mértékben megfelel a szabályoknak és rendben van.
Dopeman úgy véli, hogy Majka anyagi sikerei mögött a NER áll, és ezt a témát boncolgatta a Blikkben Czutor Zolival folytatott vitájában. Nézd meg a videót, ahol izgalmas érvek és ellentétek ütköznek!
A Bajcsy-Zsilinszky úton kialakított biciklisáv kapcsán Vitézy Dávid arra hívta fel a figyelmet hétfőn, hogy a projekt nemcsak a közlekedés biztonságát veszélyezteti, hanem a közlekedési infrastruktúra hatékonyságát is rontja. Szerinte a kerékpárosok számára sem lett biztonságos, viszont minden más közlekedő rosszul járt.
Vitézy szerint a Hajós utca vonalától megszűnt a 9-es busz és a 72-es troli korábbi buszsávja, helyette egy olyan sávot alakítottak ki, amelynek közepén egy kerékpársáv fut. Ez a megoldás nemcsak szabálytalan, hanem a buszok és autók közlekedését is akadályozza. Emellett az Alkotmány utcánál épített új járdasziget miatt a Bajcsy eddigi két forgalmi sávja egyre szűkült, ami a jövőben a 100E reptéri expressz közlekedését is nehezítheti.
Vitézy Dávid szerint a főpolgármester ismét egyeztetés nélkül, a közgyűlés és a közlekedési szakbizottság megkerülésével döntött, ami nemcsak szakmailag kifogásolható, hanem a főpolgármester hatáskörének visszaélésszerű alkalmazását is jelenti.
Budapest Főváros Polgármesteri Hivatala hivatalos közleményt bocsátott ki, amelyet a szó szoros értelmében, változtatások nélkül osztunk meg.
"Budapest Főváros Polgármesteri Hivatal célja, hogy a közutakon minden jármű biztonságosan közlekedhessen. A Bajcsy-Zsilinszky út - Alkotmány utca vonalán kialakított új budapesti kerékpársávokról - a 2023. évi Közösségi Költségvetési projekt keretében - a 212/2024 (04.12.) Főpolgármesteri határozat döntött. Ennek alapján a Budapest Főváros Polgármesteri Hivatala 2024. május 9-én Megvalósítási Megállapodást kötött a Budapest Közút Zrt-vel. A megállapodás célja "Védettebb kerékpársávok" kialakítása a jelzett szakaszon.
A kerékpárosok forgalmi szokásai a korábban megszokott közlekedési rendhez alkalmazkodnak. Jelenleg, mivel a Bajcsy Zsilinszky úton már nem közlekedik metrópótló autóbusz, kizárólag a jobbra kanyarodó autóbusz és troli járat találkozik a Bajcsy Zsilinszky út és a Podmaniczky út kereszteződésében.
A 9-es busz és a 72-es troli jobbra kanyarodáskor nem zavarhatja meg az egyenesen haladó kerékpárost, amit a piros burkolati jelzés is megerősít.
A KRESZ előírásai szerint a személygépkocsik nem előzhetik meg a kerékpárosokat a sávon belül. A kerékpárosok megelőzésére csak a megfelelő biztonsági távolság betartásával van lehetőség. A jobbra kanyarodó járművek, ahogy eddig is, a kerékpáros mögött közlekedve válthatnak jobbra sávot. Ez garantálja a kerékpárosok biztonságos közlekedését.
A Podmaniczky utcát egy egyszerű sávváltást követően keresztező 100E akadálytalanul, a kerékpárossal való konfliktus nélkül érheti el Nyugati teret. A torlódás éppen az ellenkező irányban van.
Az új kerékpárút a korábbi közlekedési megoldásokhoz képest sokkal biztonságosabb utazást biztosít a kerékpárosok számára. Emellett a Budapest Közút Zrt. gondoskodik az esztétikai hibák javításáról is, így a városi környezet még vonzóbbá válik.